.
шаг 4 из 5
и Ваши ученики смогут его проходить на ПК или телефонах, а Вы смотреть их оценки
(если тест НЕ подходит то выберите другой тест)
Тема теста: Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення
Описание:
Использовано: 3 раз
Запустить тест
Вопрос № 1
Продовжіть подане твердження.
Усне або письмове мовлення іншої особи, яке передається дослівно із збереженням лексичних, граматичних та інтонаційних особливостей називається...
цитуванням;
ремаркою;
прямою мовою;
непрямою мовою;
полілогом.
Вопрос № 2
Продовжіть подане твердження.
Чиєсь мовлення, передане підрядним реченням із збереженням змісту висловлюваної думки без збереження форми та інтонації висловлювання, називається...
діалогом;
монологом;
цитуванням;
прямою мовою;
непрямою мовою
Вопрос № 3
Продовжіть подане твердження.
Дослівний уривок із твору, наведений з дотриманням усіх його особливостей та з посиланням на джерело, називається...
ремаркою;
полілогом
монологом
цитатою
прямою мовою
Вопрос № 4
Укажіть правильне твердження:різновидом діалогічного мовлення є пряма мова;
непряма мова властива лише усному мовленню;
різновидом прямої мови є цитування;
пряма мова вживається найчастіше у науковому стилі мовлення;
різновидом прямої мови є непряма мова.
Вопрос № 5
Визначте, для якого стилю мовлення характерне подане цитування:
«Прощавай, смереко, прощавайте, гори, прощавай мій Пруте, – мовила Говерла. – Я не належу тобі, то й не буде мені життя тут...»(З народної легенди).
публіцистичного
наукового
розмовно-побутового
художнього;
офіційно-ділового
Вопрос № 6
Укажіть, для якого стилю мовлення характерне подане речення:
«В повісти “Апостол черні” говориться про самостійну Україну, а про те тепер говорити не можна» (З листа О.Кобилянської до О.Шаповала від 29.12.1932 р.).
наукового
епістолярного
художнього
публіцистичного
наукового
Вопрос № 7
Визначте речення з прямою мовою, характерне для публіцистичного стилю мовлення.Знахарка мовить зажурено: «Це, голубко, погана слабість... Вона тримається людини, як гріх чистої душі» (М.Івасюк).
«Славний царю, затримай собі всі свої скарби, а верни здоров’я моїй матусі; я буду тоді найбагатшою у світі», – сумно мовила дівчинка (Є.Ярошинська).
«Ольга Кобилянська однією з перших в українській літературі створила образи жінок-інтелігенток, показала їхню боротьбу за духовну свободу»,–справедливо зауважив літературознавець Я.Гоян (З газети).
«Мій хтосічку, мій з папороті цвіте!»–так зверталася у листах Леся Українка до Ольги Кобилянської.
«Усякого, хто слухає ці слова Мої і виконує їх, Я прирівнюю до чоловіка мудрого, що збудував свій будинок на камені...» – читаємо у Святому Письмі (Лк.6,47-49).
Вопрос № 8
Укажіть речення з прямою мовою, характерне для наукового стилю мовлення.О.Гончар наголосив: «Хотілося сказати слово на зихист того, що було виплекано творчим генієм народу» (А.Погрібний).
«Прошу Вашого розпорядження щодо передплати журналу «Дивослово» з метою ознайомлення учителів-словесників з новими методичними розробками ведення навчальних занять», – йдеться у службовій записці Г.О.Малика (З посібника).
Тут вмішався Михайло: «Дні числить Бог, а ми маємо лиш на голові, аби їх прожити» (О.Кобилянська).
«Ціновий механізм – основний регулятор динамічної системи ринку праці»,– вважає Д.Гілдер – послідовник традицій неокласичної школи (З підручника).
–Чому сумно дивишся на мене? За чим тужиш? – Не знаю. Мабуть, за Україною (Г.Тарасюк).
Вопрос № 9
Продовжіть подане твердження.
Велике значення для вплетення прямої мови у тканину твору має супровідний авторський контекст, який виражає...
власну оцінку зображуваного;
коментар зображуваного;
роздуми щодо предмету зображуваного;
стильові різновиди мовлення;
пояснення власної позиції.
Вопрос № 10
Укажіть правильне твердження:у нехудожніх стилях мовлення використовується лише прийом цитування;
у драматичних творах пряма мова не єдиний засіб вираження персонажів;
непряма мова використовується тоді, коли автор не має потреби відтворювати своєрідність мовлення персонажів;
не завжди обов’язкова умова цитування – точність дотримання автентичності першоджерела;
авторський контекст не властивий прямій мові.
Вопрос № 11
Про який стилістичний прийом йде мова?
У цьому контексті містяться різноманітні відтінки емоційного забарвлення, характеристики вчинків персонажів, змальовується настрій мовців, висвітлюються взаємини учасників.Пряма мова;
непряма мова
діалог
репліка
ремарка
Вопрос № 12
Укажіть речення, у якому допущено помилку, яка зумовлена неправильним використанням стилістичних засобів у чужому мовленні.За словами Л.Успенського, «без мови не може бути справжнього людського розуму» (П.Дудик).
«Дорога в житті самотньому важка» (М.Рильський).
Хлопчик радісно: – Ну ми й партизани. – Хто це ми? –Я і дід. Нас двоє партизанів, та дід щось захворів... (С.Ковпак).
«Ви дієте всупереч наших пропозицій», – наголошував доповідач (З газети).
«Кількість мов точно не встановлено і встановити її важко», – підкреслила Л.Баранникова.
Вопрос № 13
В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови„Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі, – тут, мабуть, сильніший дощ пройшов...”
Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: „Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав.”
„А ви спробуйте заспівати колискової,” – зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: „Не знаю і не вмію...”
„Михайле, ти ще не в хаті?! – гримнув з катраги дід. – Гляди: перепаде нам обом за лебедів!”
„Не чуєш, як літо пішло нашим народом?” – дивується мати.
Вопрос № 14
В якому рядку правильно оформлено цитатуСучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко
„Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко. Зачарована Десна)
„Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко: Кіноповісті. Оповідання. – К.: Наукова думка, 1986. – с.471).
„Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко. Кіноповісті. Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).
Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко. Кіноповісті. Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).
Вопрос № 15
В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автораА: „П.” „П,” – а. „П, – а, – п.” А: „П,” – а.
„П, – а: – П.” А: „П,” – а. „П, – а. – П.” „П,” – а. А: „П.”
А: „П.” – „П”. „П,” – а. „П, – а, – п.”
„П,” – а. „П, – а, – п.” „П, – а. – П.” „П, – а: – П”. А: „П,” – а. А: „П.”
„П? – а, – п.” „П! – а. – П.” А: „П.”
Вопрос № 16
Пунктуаційну помилку допущено в реченніІ голос сильний нам згори я, як грім, гримить: ''Лупайте цю скалу!" ''
Жалілася свиня: ''Ніяк не розумію, за що так люди хвалять солов'я''.
''Роби добро, - мені казала мати. - і чисту совість не віддай на шмати ''.
І просилася, і молилася:''Пусти мене, старий діду, на вулицю погулять''.
''Три біди в людини, - говорить народна мудрість, - смерть , старість і погані діти ''.
Вопрос № 17
Визначте, якій схемі відповідає подане речення (розділові знаки опущено):
Поетичність твору наголошував О.Гончар значною мірою залежить від мовних засобів письменника (В.Скуратівський).
А: «П».
«П, – а».
«П,– а,– п».
«П,– а.– П».
«П?– а: П».
Вопрос № 18
Укажіть, який розділовий знак пропущено у реченні:
"Чекатиму тебе надворі, - сказала Ольга й згодом додала - Не барися!"
кому
лапки
крапку з комою
двокрапку
крапку
Вопрос № 19
Прочитайте речення. "Основна риса характеру нашої сім'ї, - зазначав О.Довженко ... насміхатися над усім, і в першу чергу один над одним і над самим собою". На місці крапок має стоятикома
двокрапка
тире
крапка й тире
кома й тире
Вопрос № 20
Якій структурній схемі відповідає наведене речення (розділові знаки пропущено)
"Твій побратим був нешанобливий до моєї шляхетної особи гордовито мовив шляхтич і додав Я є князь, отамане, ти це добре знаєш." А:«П».
«П,– а,– п».
«П,– а.– П».
«П,– а: П».
«П», – а.
Вопрос № 21
Правильно розставлені розділові знаки в реченні„Ну, з богом!", – сказав дядько Тихін
Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „Моя перша вчителька.”
В Україні кажуть: „Веселка воду п’є.
„От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,” – пурхнула в моїй голові думка.
А мати раптом „Чого ти мовчиш?”
Вопрос № 22
Якій структурній схемі відповідає подане речення (розділові знаки упущено):
Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти
сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.
А: „П?”
„П!” – а.
А: „П,” – а.
– П! – „П...” – П!
"П,-а.-П."
Запустить тест